Plattsättare är VIP hos oss

badrum

”KakeldaxGruppens strategi är att öka skärpan i vår egen butikskedja, där vi sätter ett starkt fokus på byggkeramik. Plattsättaren är vår viktigaste kund”, säger Timo Söderlund, koncernchef för KakeldaxGruppen. Med 17 butiker över hela Sverige, med stark lokal förankring på samtliga orter där koncernen är etablerad, är KakeldaxGruppen en bra partner till PER (PlattsättningsEntreprenörers Riksförening) och alla plattsättare i Sverige. plattis”Genom att spänna bågen hårt, och sikta på de mest krävande kunderna (proffsen) kommer vi också att bli en riktigt bra leverantör till privatkunder, byggföretag och återförsäljare i Sverige.” I proffsavdelningen äger endast proffsen tillträde, allt för att få en snabb och hög service. På Konsumentsidan kommer butikerna gradvis att fräschas upp för att ge plattsättarens kunder en inspirerande miljö där man hittar lösningar för ytor som skall kläs med byggkeramik,

KakeldaxGruppen befinner sig nu i en process där man i vissa butiker minskar befintliga ytor, då fokuset sätts på byggeramik, och där man också går ut hårt med lokal marknadsföring. Just nu pågår lokala kampanjer i til exempel Helsingborg, Växjö och Kalmar, där KakeldaxGruppen kommer att återta sitt tidigare mycket starka varumärke Kakelcentralen (KakeldaxGruppen). ”Marknaden är fortsatt är tuff, och vi inte ser någon snabb tillväxt inom till exempel nybyggnation, så nu är tiden rätt för oss att vässa vårt koncept. Vi är nu extremt offensiva och investerar parallellt i ett nytt IT-sýstem, uppdaterar vårt sortiment och investerar både i marknadsföring och i vår butikskedja, där till exempel Örebro står inför en större ombyggnation, Västerås inför en flytt efter årsskiftet till helt nya och fräscha lokaler, och Älvsjö skall bli en av koncernens kronjuveler med inriktning på arkitektbearbetning i Stockholm. Framgången i vårt koncept bygger helt på koncernens personal. -Vår personal är vår främsta resurs, vi är ett team som delar både visioner, värderingar och målsättningar inom hela vår koncern. Teamet har satt gemensamma mål, och nu går koncernen in i en fas där samtliga medarbetare och enheter börjat öka tempot för att nå dessa mål.

plattis2Allt koncernen gör, oavsett om det gäller lokaler, logistik, sortiment, marknadsföring eller personal har ett fokus på att bli en stark leverantör av byggkeramik till plattsättarna i Sverige. KakeldaxGruppen använder lokala varumärken på utvalda orter, så som Stigs Kakel, Kakelcentralen eller Kakeldax, i ett och samma företag – där samtliga egenägda butiker ingår i KakeldaxGruppen och där plattsättaren skall erbjudas ett proffessionellt sortiment och bra service oavsett om han befinner sig i Stockholm, Göteborg, Malmö eller någon annan ort där vi är verksamma. Att byggmarknaderna så som Bauhaus och Hornbach tar marknadsandelar på konsumentsidan, är inget som avskräcker satsningen, snarare tvärtom. ”-Där proffsen handlar, kommer också andra att vilja vara kunder.” Det är devisen för KakeldaxGruppens offensiva satsning inför framtiden, en koncern som ser ljust på framtiden med ett starkt fokus på att öka användandet av byggkeramik i Sverige, dels genom egna insatser, men också genom ett offensivt samarbete med både KAF, BKR och PER. / Red.

kommentarer

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s