Gemensamt IT system i KakeldaxGruppen innebär nya kundnummer nya artikelnummer och nya priser

axapta

Just nu genomför KakeldaxGruppen systembyte av IT plattformen för hela koncernen. Det innebär i praktiken att 3 gamla butiksdatasystem med olika historik, information och register – slås ihop till ett nytt gemensamt system för  KakeldaxGruppen. glad snubbeFör våra medarbetare innebär det att lära sig ett nytt program, för våra kunder att kundnummer och priser ändras. Att slå ihop 3 historiker till en, går inte att göra genom att behålla samtliga 3 informationer, utan det blir istället ett gemensamt kundregister, ett gemensamt artikelregister, och ett gemensamt prisregister. Fördelarna är många och kommer att göra det lättare för både kunder och medarbetare inför 2010. Då kan man som plattsättare använda sig av samma kundnummer i samtliga butiker i KakeldaxGruppen. Vi har redan bytt system i 9 butiker, och räknar med att hela bytet är genomfört till vecka 50. Samtidigt aviserar vi att artikelregistret revideras löpande (artikelnummer och priser) och att helt nya priser och artikelnummer gäller fullt ut från 1 januari 2010 (även om de redan nu introduceras löpande inom vår koncern). Vi har valt Axapta som vårt gemensamma ekonomisystem, och Orion som vår gemensamma butiksdatalösning. / Red.

kommentarer

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s