Marazzi satsar på föryngring och förnyelse genom Ragno

Marazzigruppen är en av världens största tillverkare av   och . Med bas i  har man byggt upp en industri över snart hela världen. Kakeltillverkaren Ragno köptes av Marazzigruppen år 1989. Sedan 2006 har man bestämt sig för att skapa en stark profil för Ragno som varumärke.

”Ragno tillför kvalitet till livet vi lever i, omfattande interiöra ytor skyddade av keramiska produkter som är innovativa i sin design och stil. Detta är det nya Ragno:s vision, ett spontant uttryck för dess uppenbara unga, kreativa och provokativa personlighet. Vi vill experimentera med allt gammalt och skapa nya funktionella alternativ av ett material, som har varit manifesterat allt för länge och nu kommer tillbaka i en ny estetisk ”Renaissance”. Vi är inte rädd för utmaningar eller att tänka utanför ramarna, genom att våga vara dynamiska och inspirera till unika mönster som till fullo uttrycker personligheter hos designers och kunder som vill prägla sin egen omgivning. Som stöd för detta finns alla de inneboende egenskaper som har varit en del av Ragno varumärke i över 50 år, såsom hög kvalitet, pålitliga material, service och ett brett utbud av skräddarsydda produkter för kunder som vill uppleva framtidsorienterade utrymmen.”

KakeldaxGruppen är stolta över att kunna arbeta med Marazzi på den professionella marknaden, och att Marazzigruppen nu lanserar Ragno via KakeldaxGruppens butiker mot den Svenska konsumentmarknaden. Med de ord som Marazzi beskriver Ragno, så verkar det som Ragno står inför förnyelse, kreativitet och nyheter i framtiden och Marazzi för traditionalism.

kommentarer

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s