Kakeldaxgruppen Rex, en vision?

Det var mycket som hände igår.

Sabaton släppte sitt senaste album Carolus Rex, en fantastisk berättelse om den svenska stormaktens uppgång och fall. Sedan döptes prinsessan Estelle och Francis inför tvkamerorna. Apple behöll kungatronen som världens högst värderade varumärke. Kakeldaxgruppens vision är klar. Här har vi 5 varumärken som vi alla uppfattar olika beroende på vår inställning till rock, monarkin, telefonoperatörer, datorer eller kakel. Det som är viktigt att veta är att företaget äger rättigheterna till sitt varumärke, men det är kunderna/mottagarna som äger uppfattningen om varumärket. Utmaningen ligger i att tro på sig själv och omge sig med medarbetare som tror på det du tror på. Sabaton tror på sin stil, Tele2 är branschens svarta får, Apple tror på utvecklingen av det perfekta, Estelle kommer tro på Monarkin.

Kakeldaxgruppens vision börjar idag.

En vision som innebär en riktning mot proffs. Allt vi gör kommer utgå från ”är detta bra för proffsen?” Varför har detta tagit så lång tid att få fram? Svaret är lika enkelt som det är komplext; lyhördhet. Att slå ihop 3 på sin lokala marknad starka varumärken kräver tålamod, lyhördhet, tid och en järnvilja för att lyckas. Kommer vi då distansera oss från privatkunden?

Absolut inte, men för mej personligen så fungerar det så här: Genom att ge min proffskund uppmärksamhet och stöd, så känner hen sig trygg i att skicka in sin kund till oss, och vi blir i princip vår kunds förlängda arm mot sin kund. Då vår kund lägger sin kund i våra händer, litar hen på att vi har kunskapen och lyhördheten, så att deras kund kan genom sociala medier rekommendera just ”sin duktiga byggare” till andra vänner.

Datorer och tv-skärmar kan aldrig ersätta kraften i en positiv säljare, däremot kan en säljare använda en dator för att skaffa sig information och kunskap. Vi blir ”Proffsens Proffs”.

Kakeldaxgruppen -nu med en klar vision…

 

Fredrik

kommentarer

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s