När en avsändare saknas…

Kakelcentralen

 

När ett brev inte hittar fram får posten förlita sig till att det finns en avsändare på baksidan. Om avsändare saknas försvinner brevet ut i intet, för evigt förlorat. Samma sak gäller för oss som företag; kan inte kunden enkelt se vem avsändaren är så kan kampanjen för evigt vara förlorad, och även dom investeringar företaget gjort för detta ändamål.

Det hände mig nu i helgen på Hem&Villamässan i Malmö. Vi fick för ett par veckor sedan ett erbjudande från en deltagare att gratis vara med på mässan med en moderat yta av 5-6 kvm i deras monter.

Med en knapp budget får man ta vad man har. En runda på Myrorna och därefter lite sprayfärg var en räddning, då bord och soffor inte hade rätt färg. Vi hade inte tid att beställa någon vepa med enbart Kakelcentralen på, så med lite klipp och klistra-övningar blev klassiska LP-skivor och lite kakelställ en bra avsändare.

Kakelcentralen Treverk

 

Och här kommer mitt misstag, jag var övertygad om att Träeffektplattor från Marazzi(TreverkHome) var perfekt att lägga på golvet. Vet inte om man får svära, men det blev skitbra. Det var klart redan från början att vi inte skulle kunna ha personal på plats, så det var viktigt för mig att vi ändå var närvarande i form av tavlor med oss på. Kronan på verket blev en tom champagneflaska, lite kläder och en lapp med texten -kommer strax!

Kvällen innan mässan var jag nere och riggade allt, då började jag få onda aningar om vad som skulle ske. Alla grannar på mässan tyckte vi hade ett jättesnyggt trägolv, var köper man det? Va? -det är klinker och ser ni inte att vi kommer från Kakelcentralen!? Jag tröstade mig med att inte alla detaljer var på plats än.

Kakelcentralen Andreas Croon

 

På mässdagens morgon kommer jag dit med kataloger och skyltmaterial för att mötas av en stressad säljare som sa att dom fick minska vår yta till 2 kvm. Jaha, det var bara att tänka om då vi öppnade om två timmar. Soffan kunde vi inte flytta, så bort med alla ställ och lägg katalogerna på golvet. Med en känsla av misslyckande lämnade jag mässan.

Mina kollegor, som åkte upp på mässan sa att den väckte stor uppmärksamhet, men att avsändaren inte riktigt gick fram.

Så läxan är: -Allt du gör, ska tydligt kommunicera vem du som avsändare är -alltid!

Fredrik

kommentarer

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s